Кошик
1152 відгуків

Шановні друзі! Наразі є невеликі проблеми з логістикою по всій країні через воєнні дії. Ми зробимо все можливе щоб доставити ваше замовлення якнайшвидше! Сподіваємось на ваше розуміння. Віримо в ЗСУ та близьку перемогу! Слава Україні!

+380 (68) 538-29-28
+380 (93) 315-47-59
+380 (95) 769-72-33
пер. Индустриальный 4, Чернівці, Україна
АРСЕНАЛ ІНСТРУМЕНТА
Кошик

Тримери і мотокоси – вибираємо без турбот!

Тримери і мотокоси – вибираємо без турбот!

З приходом весни і буйним ростом трави на дачній або садовій ділянці особливо гостро стає питання боротьби цим зростанням. Особливо це відчутно, коли в період дощів трава вже через два-три дні вже знову проситься до покосу. Зміст садової ділянки, а також території біля нього може перетворитися на значну проблему. І якщо газонокосарки як раз розраховані на доглянутий добротний газон, то для роботи з хаотично зростаючим різнотрав'ям доведеться вибирати тріммер або мотокосу. Вони дозволять працювати з зарослими ділянками, при цьому в місцях з різними перешкодами, а також чагарниками, деревами, огорожею та іншими недоступними для газонокосарок місцями.

Відразу обмовимося, що розділяти тримери і мотокоси будемо за розміщення двигуна: нижня – у тримерів, верхнє - у мотокіс.

Як зрозуміти, що вам потрібна мотокоса або тріммер? Якщо ви читаєте цю статтю, значить ви вже зайнялися підбором необхідного інструменту, значить ви вже втомилися від боротьби з рослинністю вручну, значить ви мислите в правильному напрямку, але поки ще не знаєте напевно, що саме підібрати. Ми вам допоможемо остаточно визначитися!

Якщо ви хочете отримати акуратну територію на своїй ділянці, але досі щось йшло не так, як вам хотілося б, якщо приведення ділянки в порядок вимагає все більше сил, а хотілося б направити ці сили на щось більш корисне, ніж витрата часу на боротьбу з бур'янами, якщо ви хотіли б механізувати садові роботи і йти в ногу з часом, якщо ви хотіли б щоб заготівля кормів для худоби забирала менше часу і сил... Ці якщо можна продовжувати. Так, мотокоса здатна значно полегшити ваше життя. Звернемо увагу, як правильно вибрати мотокоси або тріммер...

Вибираючи мотокосу ви напевно зіткнулися з неймовірною кількістю різного роду виробників і характеристик, які вводять в ступор, вибір настільки великий, що для багатьох кращим варіантом було б відсутність вибору і наявність універсального варіанту. Як і в будь-якому інструменті серед мотокіс є і побутові і витривалі професійні моделі, і саме тому слід прислухатися до порад щодо купівлі даного інструменту.

Ми докладно зупинимося на тому, які бувають мотокоси і тримери: як правило їх розрізняють на бензинові та електричні, але самі електричні можна додатково розділити на мережеві та акумуляторні. Звичайно зручніше і могутніше – електричні моделі, але не варто забувати, що ви залишаєтеся обмежені довжиною шнура і прив'язкою до розетки. Там де потрібна автономність і незалежність, наприклад, у полі, вам не обійтися без бензинових версій мотокіс. Бензинові також можна розділити на підгрупи: двох і чотиритактні. Докладніше про відмінності між ними трохи нижче.

Двигун.

На другий план при виборі виходить потужність двигуна. Не варто забувати, що чим вище потужність, тим більше вага самого апарату. На жаль по іншому бути не може. Якщо говорити про електричних тріммера (а бензинових бути не може, оскільки через нижнє розташування двигуна вага буде занадто великий, і працювати таким тримером буде важко), то вони відрізняються невеликою потужністю в 300-600Вт, що робить конструкцію легкою і зручною. Ліска у таких тріммера використовується товщиною 1,2-1,6 мм – таких агрегатів буде більш ніж достатньо для догляду за молодою газонної травою, але якщо ви не запустили примикає територію, то тример можна використовувати і для диких бур'янів, хоча при великій величині може бути проблематично видаляти товсті стебла. У таких умовах варто розраховувати на мотокосу.

Мотокоса у більшості випадків працює з більш товстою волосінню – а це 2,0 мм і навіть більше. Чим більше діаметр, тим більш зносостійка волосінь, і тим триваліша нею можна працювати. Не варто забувати, що на багато моделей мотокіс можна встановлюватись диск, а це вже сильніше розширює її можливості. Крім того електричні мотокоси особливо не вимагають додаткового обслуговування і не мають обмежень, крім , мабуть, довжини шнура. Проблему довжини шнура можна вирішити завдяки акумуляторних моделями. Вони на сьогодні можуть позмагатися з мототехнікою у своїй автономності і незалежності від мережі. Хоча залежність від зарядного пристрою залишається, вони можуть працювати значний час, а за кілька десятків хвилин можна виконати суттєві обсяги робіт! Крім того, завдяки Li-ion акумуляторів сучасний акумуляторний інструмент не такий важкий і громіздкий, як раніше, а ємність батарей з кожним роком збільшується і тривалість роботи без підзарядки зростає. При всіх очевидних, на перший погляд, плюси акумуляторних тримерів і мотокос, як і раніше, значним жирним мінусом залишається ціна таких виробів. Вона поки ще зависока для середньостатистичного покупця.

Электические моделі, особливо маленькі і легкі тримери, орієнтовані здебільшого на жінок і людей похилого віку, яким не потрібно багато зусиль для роботи з таким інструментом, а також не потрібно зайвих навичок роботи, як з бензотехникой. З обслуговуванням електричних мотокіс також не виникне зайвих клопотів. Потрібно тільки стежити за своєчасною заміною ліски, а також час від часу очищати деталі корпусу мотокоси від кашки, яка буде залишатися після роботи з травою. З точки зору дизайну виробники тримерів дають повну свободу своєї фантазії, знаючи, на кого розрахований продукт. Тому вони оснащують інструмент різними функціональними дрібницями, регулюваннями, застосовують яскраві кольори та інші хитрощі, щоб жінкам було приємніше і зручніше працювати на своїй дачній ділянці.

Бензинові мотокоси відрізняються ще великим вибором, ніж електричні. Крім потужності двигуна ключовою відмінністю вважається тактность двигуна. У кожного з них є свої переваги і недоліки.

Двотактні мотокоси є найпоширенішими на нашому ринку. Це стосується не тільки побутових моделей, але і дорогих професійних виробників. Хоча варто зазначити, що в світі існує тенденція відходу від такого роду двигунів у садової техніки, а в багатьох західних країнах така техніка просто заборонена у продажу. Цьому є логічне пояснення – оскільки такі двигуни не відповідають строгим нормам багатьох країн щодо викиду шкідливих речовин після згоряння палива. У нашій країні, де контроль за викидами здійснюється тільки на папері говорити про заборону таких апаратів поки що зарано.

Основними особливостями роботи з такою технікою – є підготовка паливної суміші, що складається в певній пропорції з бензину і двотактного олії. Зазвичай, це 25-30г двотактного масла на один літр бензину. В результаті двигун не має окремої системи змащення, а масло в нього надходить разом з паливом з бензобака. Звичайно робота двигунів викликає багато питань, і крім шкідливих вихлопів, це звичайно нецільові втрати бензину з-за неякісного згоряння, що різні виробники бензотехніки вирішують по-своєму: створюють умови для якісного змішування палива в камері згоряння і підтримують правильне горіння, також можна для повного очищення камери від вихлопних газів продувати її перед кожним уприскуванням нової порції паливної суміші. Ці технології успішно використовуються в сучасних двигунах, і у різних виробників можна почути про особисті досягнення в цій сфері, назви теж придумуються різноманітні. Але досягти якості роботи чотиритактного двигуна не вдасться, тому прибрати зайві витрати палива навряд чи вийде. Отже, на сьогодні досяжними є вимоги хіба що норм Євро 2. А цього замало.

Зовнішніх відмінностей рядовий користувач швидше за все, не помітить. В роботі двухтактникі не вибагливі. Основні проблеми з запуском часто легко вирішувані. Приміром, що залишився після роботи паливо краще зливати. Оскільки після навіть через пару тижнів зберігання сама паливна суміш з масла і бензину може втратити робочі властивості і коса не заведеться. Вирішується проблема зливом залишків бензину і затокою свіжої суміші. Щоб уникнути таких ситуацій, якщо ви не плануєте найближчим часом працювати мотокосою – злийте паливо, а після цього запустіть двигун у звичайному режимі, до тих пір, поки він не витратить залишки бензину в паливній системі і сам не «заглохне». Таким чином ви убезпечите себе від сюрпризів у роботі при наступному запуску мотора. Те ж саме варто робити при укладанні інструменту на зберігання в кінці сезону.

Чотиритактні двигуни хоч і мають переваги перед двотактними, але поки в мотокосах зустрічаються не так вже й часто. В модельному ряді більшості виробників це не більше 5-15% від всіх мотокіс. По-перше причиною цьому – більш висока ціна на такі інструменти, а часто цей вирішальний фактор при виборі для покупця. По-друге, для користувачів такої бензотехніки немає принципових відмінностей в якості роботи інструменту, а також багато візуально навіть не побачить різниці в зовнішньому вигляді бензокоси. Все-таки основною перевагою є можливість роботи без підготовки паливної суміші бензину і масла. У таких мотокосах масло і бензин заправляється в окремі ємності. Це зручно з точки зору частого використання в професійних цілях. Ресурс двигуна -більше. Шкідливих викидів – менше. Однак, потрібно враховувати, що при такій конструкції в роботі є деякі особливості. Наприклад, більшість моделей потрібно утримувати під певним кутом під час роботи. Якщо працювати поза цього діапазону – масло для змащення не буде нормально надходити в потрібні вузли двигуна, і можна привести його до виходу з ладу. Більш сучасні конструкції позбавлені цих недоліків, але не забуваємо, що найсучасніша і нова техніка часто дорога.

Штанга.

Штанги в мотокосах та тріммера бувають прямою і зігнутою конструкції. Є також варіанти розміщення двигуна за спиною у вигляді ранця, а передача здійснюється за допомогою гнучкого валу на пряму робочу штангу, але така конструкція використовується, як правило, тільки в деяких видах професійних моделей і потрібно зазначити , що вона досить зручна. Вигнута штанга в мотокосах не дає ніяких особливих переваг, крім кращого огляду оброблюваного ділянки для оператора. З точки зору реалізації гнутої конструкції – для деяких виробників це зайва морока з гнучким валом, тому пряма форма штанги є більш поширеною і надійною в увазі своєї простоти. Зазвичай це пряма алюмінієва трубка 20-30 мм в діаметрі всередині якої проходить металевий прут, який підтримується всередині кількома підшипниками. У дешевих моделях мотокіс виробники замінюють підшипники втулками. Сама штанга зазвичай досить довга, щоб забезпечити необхідну безпеку під час роботи і правильно розподілити вагу інструмента, ось і виходить, що в зібраному стані мотокоса може досягати до 2 м в довжину. Транспортування такого інструменту навіть в машині може зайняти багато місця. Тримери ж навпаки виготовляються компактними. Їх штанга зроблена відразу з рукоятками, а робоча частина з двигуном часто зручно регулюється відразу в декількох положеннях, що зручно для роботи поряд з чагарниками або низькими лавочками та іншими перешкодами. Штангу у тріммера іноді роблять навіть телескопічну, що дуже зручно і функціонально. Регулювання довжини займає мінімум часу і не вимагає додаткового інструментарію.

Штанги у мотокос і тримерів бувають з розбірною конструкцією. Такі апарати безумовно набагато зручніше перевозити, але не забувайте, що чим більше різних сполук у конструкції будь-якого інструменту, тим більше варіантів виходу його з ладу. Тим більше, коли мова йде про постійно обертаються механізмах. Ну і звичайно ж розбірна конструкція позначиться на ціні самого виробу, а не тільки на вартості його ремонту і обслуговування.

Редуктор.

Редуктори призначені для зменшення навантаження на стійку з валом, а також знижують кількість оборотів, що передаються з двигуна до ріжучим елементів і збільшують крутний момент. Як правило, редуктор встановлюється внизу штанги, але іноді зустрічаються моделі, в яких він знаходиться у верхній частині. Але це буває рідко. Оскільки занадто високі обороти ріжучим елементам ні до чого, то за допомогою редуктора намагаються саме збільшити крутний момент для більшої ефективності. Деякі редуктори вимагають обслуговування, інші ж розраховані на весь термін служби інструменту. Детальніше читайте в інструкціях до мотокоса, які вибираєте. В обслуговувані редуктори потрібно час від часу додавати мастило через спеціальний отвір в редукторі. Необслуговувані редуктори зустрічаються рідше.

Рукоятки.

Основна маса мотокіс йде з V-образними рукоятками, або як їх ще називають велосипедними. Вони найбільш зручні з точки зору управління інструментом. Органи управління зазвичай заточені для правшів. Але на багатьох моделях є можливість перенастроювання і під лівшу. У тримерів, особливо легень часто немає додаткових рукояток, а якщо і зустрічаються, то D-образні у вигляді кільця. Вони звичайно регулюються по куту нахилу, хоча у вигляді невеликого ваги тримерів можна обходитися і без додаткової рукоятки під час роботи. Багатьох виробники використовують спеціальні вставки з поліуретану в місцях кріплення руків'я до штанги для гасіння вібрації під час роботи. Це не обов'язковий елемент, але коли ви довго працюєте мотокосою, обов'язково скажете спасибі конструкторам за таку дрібницю.

Окремо скажемо про наплічних ременях, які обов'язково супроводжують мотокоса. Наявність разом з ременями стегнового щитка – дуже навіть бажано. Він захистить вас від ударів про мотокосу під час роботи, а також від зайвих вібрацій.

Ріжучі елементи мотокоси.

Зазвичай для роботи використовують волосінь. Діаметри ліски уточнюйте для кожної моделі окремо. Чим більше діаметр волосіні, тим довше вона витримає під час роботи, а також ви зможете працювати з більш товстої травою. Волосінь може бути різного перерізу – кругла або більш складна – зірка, квадрат, витий. Також для її посилення всередині можуть використовувати різні жили. Волосінь зберігається в котушці, і подається, як правило, напівавтоматично по мірі зносу. Для цього потрібно злегка вдарити обертову котушку про поверхню. Іноді подача буває ручна, або повністю автоматична, але тоді зростає зайвий витрата ліски, що небажано.

Крім ліски багато мотокоси здатні працювати дисковими насадками. Диски відрізняються кількістю зубців. Посадкове отвір зазвичай 25,4 мм Диски встановлюються тільки на коси з прямою штангою. Редуктор і вал зігнутої штанги просто не витримають такого навантаження під час роботи.

При роботі обов'язково потрібно використовувати захисне обладнання, яке захищає оператора від ріжучих елементів. Зазвичай це пластиковий кожух. Часто такі кожухи оснащуються коліщатками для обмеження необхідної висоти косіння, а також у випадках роботи в стик з перешкодами, щоб захистити від ушкоджень інструмент або дерева з кущами. Завдяки таким обмежниками мотокоси і тримери можна використовувати для формування акуратних кромок.

Як же правильно підібрати мотокосу або тріммер?

Враховуючи все вище сказане, вибираючи мотокосу, визначте масштаби робіт, які належить виконувати щорічно, враховуйте навантаження в пікові сезони. Для незначних і нерегулярних робіт, а особливо, коли є косарка, а коса або тріммер купується як допоміжний інструмент – досить і побутової моделі. Нечасте використання з перепочинками, а також необхідний елементарний догляд забезпечать вашому помічникові довге життя. Якщо перед вами стоїть трохи більша завдання по заготівлі кормів, обробці великих ділянок, приведення територій зі значною площею в порядок – до вибору потрібно підійти відповідально. Можливо для вас буде актуально і наявність можливості роботи дисками.

Бензо або Електро? Переваги і тих і інших мотокіс описані вище. Повторимося, що це прив'язка до електромережі або повна свобода переміщення. Клопітка обслуговування бензотехніки або просто включення в мережу через подовжувач. Врахуйте, що ви у вихідний день може «поставити на вуха» всіх сусідів по дачі своєї бензокосами, або використовувати більш тихий електричний варіант, хоча вони працюють теж не безшумно. Вага виробу та зручність транспортування до місця призначення, зручність управління – все це також варто обміркувати перед покупкою. Не забувайте і про вартість подальшого обслуговування. Воно може виявитися дуже витратним, що на перший погляд ніхто не помітить, піддавшись знижку або хорошій комплектації. Для професійного використання варто брати відразу гарний апарат, який створений, щоб витримувати щоденні навантаження, інакше в подальшому буде більше часу простою, ніж роботи. Новинки на ринку можуть виявитися темними конячками, недоліки яких випливуть тільки з часом. Купуючи товар, по якому вже є позитивні відгуки власників ви менше ризикуєте купити кота в мішку. Ну і звичайно не забувайте , що більшість поломок пов'язано з неправильним використанням, або з неякісним паливом (для бензотехніки), безвідповідальним зберіганням та обслуговуванням. Якщо слідувати всім рекомендаціям з використання – ви обов'язково отримаєте задоволення від роботи та заощадите купу часу для більш приємних справ.

Дотримуйтесь техніку безпеки!

Зазвичай люди пропускають цей розділ в інструкціях, часто не читаючи навіть інструкцій. Але витратьте час на цей абзац! Працюючи мотокосою використовуйте щільний одяг. Частота обертання волосіні і диска викидає траву, сміття, каміння, шматки волосіні з великою швидкістю – що небезпечно. Крім того працюючи в закритому одязі не доведеться потім оттираться від трав'яний кашки. А адже деякі види трави – отруйні і можуть залишати опіки на шкірі! Обов'язково одягайте захисні окуляри. Найпростіші моделі коштують не так вже й дорого, а травма ока навіть нешкідливим шматочком трави як мінімум принесе дискомфорт на кілька годин, а може привести до значних наслідків, не кажучи вже про більш твердих предметах, як камінці і шматочки сухих гілок, які трапляються під час косовиці. Особливо це стосується роботи з металевими дисками, які викидають камені на десятки метрів! Не завадять і навушники, особливо тим, хто працює за кілька годин без зупинки.

Часто чуємо, як люди запитують тонкий трос, або дріт, для установки замість волосіні. Таким чином вони хочуть заощадити на покупці волосіні. Травма, розбита котушка, застряглий трос або дріт на великих оборотах може навіть вирвати косу їх рук, намотавшись трос може заклинити і зіпсувати редуктор і робочий вал - ось лише деякі з можливих неприємностей, які вам світять в результаті пошуків шляхів заощадити... Не вигадуйте велосипед!

Не заточуйте диск! Це призводить до розбалансування з часом биття розбиває редуктор і робочий вал. Ремонт обійдеться занадто дорого! Легше купити новий диск.

Обслуговування мотокоси і характерні поломки під час роботи.

Своєчасна заміна волосіні і змащення редуктора раз в 50 мотогодин – ось і все необхідне обслуговування. Інші роботи слід довірити професіоналам в сервісному центрі.

Безумовно головною задачею для користувача залишається зміст інструмент у чистоті. Для роботи двигуна необхідні чисті вентиляційні отвори, відсутність забруднення, яке може привести до перегріву, тому слідкуйте за станом вашої мотокоси і приводьте її в порядок після роботи. Перед тривалим зберіганням зливайте залишки бензину, запускайте косу до тих пір, поки вона не виробить залишки бензину в системі – це допоможе легко запустити інструмент на наступний сезон. Для чотиритактних двигунів це не актуально, а от двухтактникі навіть дуже чутливі до цього. Продувайте повітряні фільтри, якщо такі є, а також полум'ягасники і паливні фільтри і ваш інструмент буде безвідмовно працювати довгий час.

Поломка котушки – основна проблема, з якою може зіткнутися користувач. Вона не підлягає гарантії, тому просто замініть її на таку ж. Це витратний елемент, як правило вона пластикова, а навантаження на неї припадають значні, тому замінити її з часом доведеться.

Поломка двигуна – вирішити побутові умови не вдасться, але цього можна уникнути не допускаючи перегріву і перевантаження. Електричні моделі легко перевірити на рівень нагріву дотиком. Бензиновим краще давати трохи відпочити після кожного використаного бачка з паливом.

Втрата потужності – зустрічається в бензинових моделях із-за засмічення паливного фільтра, очистивши який ви обов'язково відчуєте різницю.

Не заводится – не спешите нести косу в сервис. Часто для запуска достаточно заменить топливную смесь, проверить искру. Используйте качественный бензин. Не готовьте слишком много смеси с маслом. Лучше использовать свежеприготовленную, так как она со временем теряет свои свойства.

Устранение прочих неисправностей стоит доверить сервисному центру, поскольку для этого могут потребоваться новые запчасти и элементы, которые в бытовых условиях вы нигде не возьмете.

Приємних покупок і бездоганних газонів! Залишайтеся з Арсеналом Інструменту! Тепер ви готові до вибору мотокоси і можете переходити за посиланням для покупки в нашому магазині: Мотокоси і тримери

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner