Хромованадієва сталь
Хром-ванадій (Chrome-Vanadium) CrV ― найбільш поширений тип сталі, яка сьогодні використовується для виготовлення різних типів інструментів, тому що вона володіє відмінними властивостями, такими як міцність, жорсткість і стійкість до зносу, які вона набуває в процесі глибокого прожарювання. При цьому , під час прожарювання цей тип стали менш схильний до деформацій і втрати первісної форми, ніж інші типи інструментальної сталі, а так само продовжує залишатися поряд з іншими його перевагами відносно недорогим.
***
Вміст Ванадію в цій сталі складає приблизно 0.181 відсотка, а вміст Хрому близько 1.00 відсотка. Хромованадієва сталь із середнім вмістом вуглецю (6150) використовується для виготовлення пружин. Хромованадієва сталь з високим вмістом вуглецю (6195) використовується для кулькових і роликових підшипників.
***
Якби був рейтинг найбільш революційних металів, то ванадієва сталь могла б претендувати на одну з лідируючих позицій в цьому топ-списку, оскільки немає найбільш поширеного типу сталі, яка б дала такий бурхливий поштовх розвитку промислового сектора світу.
Додавання всього невеликої кількості Ванадію в сталь миттєво збільшує її міцність і стійкість до високих температур. Це так само дає можливість створення на основі Ванадію цілого ряду міцних сплавів для різних промислових і будівельних цілей.
Причина ефективності Ванадію в сплавах є міцність і легка вага, які він надає сплаву з його додаванням. Коли він був вперше виділений Генрі Е. Роско в 1867 році, то використання його революційних властивостей у промисловості було тільки питанням часу.
Генрі Форд ― піонер у використанні ванадію в сплавах сталі. Коли він використовував його, щоб побудувати шасі автомобіля Ford (модель Т), то зміг похвалитися, що жоден автомобіль не може зрівнятися по міцності і зносостійкості з автомобілем Ford. Це забезпечило феноменальний успіх моделі Т і зробило Ford найбільш впізнаваним брендом на протязі вже більше 100 років, а так само стало каталізатором для впровадження і загального вживання ванадієвих сталей у світовій промисловості. Цікаво, але в своїй книзі "Моє життя і моя справа", Генрі Форд пише, що будучи на перегонах, він підібрав фрагмент розбитої машини європейського виробництва, віддав його на дослідження, і виявилося, що таку сталь технологічно неможливо виплавити в США з-за того, що на той момент температура плавильних печей не дозволяла працювати з такою сталлю. Виробляли її тільки в Європі. Тому для перших дослідів доводилося замовляти продукцію з Європи. Маніакальне прагнення Форда виробляти тільки найкраще, постійно змушувало його шукати можливість зменшення маси автомобіля і збільшення зносостійкості і міцності. У тому числі за допомогою експериментів зі сплавами в деталях авто. Трохи згодом ця сталь стала широко використовуватися в автомобілебудуванні. Він пророчо зауважив, що майбутнє автомобілебудування в зменшенні маси автомобіля, і на сьогодні в боротьбі за зайвий кілограм ваги для побудови кузовів авто вже широко використовують алюміній і скловолокно.
***
Хром (Chrome) Cr – один з найважливіших легуючих елементів, які застосовуються в металургії. Добавка хрому до звичайних сталей (до 5%) покращує їх фізичні властивості і робить метал більш сприйнятливим до термічної обробки. Легують Хромом пружинні, ресорні, інструментальні, штампові та шарикопідшипникові сталі. В них (крім шарикопідшипникових сталей) хром присутня разом з марганцем, молібденом, нікелем, ванадієм. А шарикопідшипникові сталі містять лише хром (близько 1,5%) і вуглець (близько 1%).
***
Якщо вміст хрому в сталі підвищити до 10% і більше, сталь стає більш стійкою до окислення і корозії, але тут вступає в силу чинник, який можна назвати вуглецевим обмеженням. Здатність вуглецю пов'язувати великі кількості хрому призводить до збіднення стали цим елементом. Тому металурги опиняються перед дилемою: хочеш отримати корозійну стійкість – зменшуй вміст вуглецю і втрачай на зносостійкості і твердості. Нержавіюча сталь найпоширенішою марки містить 18% хрому і 8% нікелю.
***
Вміст Ванадію в цій сталі складає приблизно 0.181 відсотка, а вміст Хрому близько 1.00 відсотка. Хромованадієва сталь із середнім вмістом вуглецю (6150) використовується для виготовлення пружин. Хромованадієва сталь з високим вмістом вуглецю (6195) використовується для кулькових і роликових підшипників.
***
Якби був рейтинг найбільш революційних металів, то ванадієва сталь могла б претендувати на одну з лідируючих позицій в цьому топ-списку, оскільки немає найбільш поширеного типу сталі, яка б дала такий бурхливий поштовх розвитку промислового сектора світу.
Додавання всього невеликої кількості Ванадію в сталь миттєво збільшує її міцність і стійкість до високих температур. Це так само дає можливість створення на основі Ванадію цілого ряду міцних сплавів для різних промислових і будівельних цілей.
Причина ефективності Ванадію в сплавах є міцність і легка вага, які він надає сплаву з його додаванням. Коли він був вперше виділений Генрі Е. Роско в 1867 році, то використання його революційних властивостей у промисловості було тільки питанням часу.
Генрі Форд ― піонер у використанні ванадію в сплавах сталі. Коли він використовував його, щоб побудувати шасі автомобіля Ford (модель Т), то зміг похвалитися, що жоден автомобіль не може зрівнятися по міцності і зносостійкості з автомобілем Ford. Це забезпечило феноменальний успіх моделі Т і зробило Ford найбільш впізнаваним брендом на протязі вже більше 100 років, а так само стало каталізатором для впровадження і загального вживання ванадієвих сталей у світовій промисловості. Цікаво, але в своїй книзі "Моє життя і моя справа", Генрі Форд пише, що будучи на перегонах, він підібрав фрагмент розбитої машини європейського виробництва, віддав його на дослідження, і виявилося, що таку сталь технологічно неможливо виплавити в США з-за того, що на той момент температура плавильних печей не дозволяла працювати з такою сталлю. Виробляли її тільки в Європі. Тому для перших дослідів доводилося замовляти продукцію з Європи. Маніакальне прагнення Форда виробляти тільки найкраще, постійно змушувало його шукати можливість зменшення маси автомобіля і збільшення зносостійкості і міцності. У тому числі за допомогою експериментів зі сплавами в деталях авто. Трохи згодом ця сталь стала широко використовуватися в автомобілебудуванні. Він пророчо зауважив, що майбутнє автомобілебудування в зменшенні маси автомобіля, і на сьогодні в боротьбі за зайвий кілограм ваги для побудови кузовів авто вже широко використовують алюміній і скловолокно.
***
Хром (Chrome) Cr – один з найважливіших легуючих елементів, які застосовуються в металургії. Добавка хрому до звичайних сталей (до 5%) покращує їх фізичні властивості і робить метал більш сприйнятливим до термічної обробки. Легують Хромом пружинні, ресорні, інструментальні, штампові та шарикопідшипникові сталі. В них (крім шарикопідшипникових сталей) хром присутня разом з марганцем, молібденом, нікелем, ванадієм. А шарикопідшипникові сталі містять лише хром (близько 1,5%) і вуглець (близько 1%).
***
Якщо вміст хрому в сталі підвищити до 10% і більше, сталь стає більш стійкою до окислення і корозії, але тут вступає в силу чинник, який можна назвати вуглецевим обмеженням. Здатність вуглецю пов'язувати великі кількості хрому призводить до збіднення стали цим елементом. Тому металурги опиняються перед дилемою: хочеш отримати корозійну стійкість – зменшуй вміст вуглецю і втрачай на зносостійкості і твердості. Нержавіюча сталь найпоширенішою марки містить 18% хрому і 8% нікелю.
Інші статті
- True RMS в мультиметрахЩо таке True RMS і чому важливо, щоб ваш мультиметр працював по цьому алгоритму?Повна версія статті